1.1.12

Uusi vuosi, uudet kujeet / The new year, the new tricks

English below

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!!

Se olisi nyt sitten vuosi 2012 varmaan ihan joka puolella maailmaa.

Maailmanloppua odotellessa xD

No ei vaineskaan! Vaikka Maya kalenteri loppuukin vuoteen 2012 ei se silti sitä tarkoita, että maailmanloppu olisi tulossa. Minulla on meinaan myös teoria: Kalenterin on toki pakko loppua johonkin kohtaan, eihän millään kukaan jaksa tehdä kalenteria äärettömyyteen asti, eikä pystyisikään. Sen on pakko loppua johonkin. Ja se olisikin loppunut muutenkin koska Mayat tuhottiin. Kalenteri siis vain sattuu loppumaan vuoteen 2012. Joten ei syytä huoleen :)

Minä vietin vuodenvaihteeni karaokejuontohommissa, eli siis töissä. Eli hyvin erilainen uuden vuoden aatto minulla. En ole koskaan ollut edes vapaa-ajallani baarissa uutena vuotena. Saati sitten töissä. Mutta ihan mukavaa oli silti :) Vaikken raketteja nähnytkään kun sisätiloissa olin. Näin minä sentään muutaman ennen kuin minun piti lähteä töihin.

Nukuimmekin sitten "perinteisesti" tänään yhteen asti päivällä. Vaikkei kumpikaan ollut juonut/juhlinut viime yönä. Väsytti silti.

Mitään erikoista ei ole tänäänkään luvassa. Isäntä lähti auttamaan kaveriaan auton lamppujen vaihdossa ja minä jäin kotiin lueskelemaan blogeja ja kirjoittamaan omaani. Ruokatarjoilukin on edellispäivän kinkkukiusausta ja perunasalaattia. Eli erittäin erilaista verrattuna viimevuoden bataattilaatikkoon ja piffeihin ym. muihin herkkuihin.

Vuoden ensimmäinen unenikin oli pelkkää työunta. Näin unta niin narikkahommista kuin karaokejuonnoistakin. Tarkoittaako tämä siis sitä, että olen molemmissa vielä seuraavankin vuoden? Jos rehellisiä ollaan niin olen kovasti nyt etsimässä muuta hommaa. Karaokejuonto on ihan mukavaa mutta työajat eivät ole oikein sopivia. En ole päässyt nyt melkein puoleen vuoteen käymään isällä, äidillä tai Isännän vanhemmilla. Syyllisyys painaa päälle. Ja väsymys hieman. Unirytmini on jälleen täysin sekaisin (jos minulla sellaista on edes koskaan ollutkaan). Viime yön jälkeen tosin uskon, että harmittaa jos lopetan, varsinkin kun lempipaikakseni on nyt osoittautunut Valkeakosken Wanha Mestari. En haluaisi lähteä sieltä :D Mutta ongelmana on myös autottomuus kun työauto varastettiin tuossa joulun alla. Nyt kuljen Isännän autolla. Ja jos minulla on viikonloppuisin auto käytössä niin myöskään Isäntä ei pääse kulkemaan viikonloppuisin esim. vanhempiensa luokse, viikolla Isäntä onkin töissä itse. Joten olemme molemmat nyt vangittuina Hervantaan, omaan kämppään. Ei ole oikein mukavaa :(

Toivon myös, että syksyllä pääsisin sinne Ahlmanin ammattiopistoon eläintenhoitajaksi opiskelemaan. Silloin minun olisi ainakin pakko lopettaa karaokejuonnot. En usko, että jaksan ja olisi kovin järkevää opiskelun lomassa tehdä viikonloppuöisin töitä. Viikonloppuna on varmasti läksyjä tehtävänä ja arkiaamuisin on aikaisia herätyksiä. Menettäisin unirytmini jo heti ensimmäisenä viikonloppuna, eikä minulla sitten olisi koskaan vapaata, varsinkin kun uskon, että jos tuonne kouluun pääsen, pitää siellä välillä olla viikonloppuisinkin koska eläimet eivät katso mikä viikonpäivä on kyseessä.

Narikka homma on niin satunnaista, lyhytkestoista, helppoa ja lähellä, että sitä minun ei tarvitsisi lopettaa. Ei varsinkaan jos pääsen kouluun. Narikka olisi vain loistava lisätulo. Ja läksyt hoituisivat vaikka esityksen aikana kun joudumme vain vahtimaan takkeja.

Mutta katsoo nyt miten käy. En minä karaokea voi lopettaa kuitenkaan ennen kuin tiedän saavani muuta työtä. Muuten rahantulo loppuu ja sekään ei ole hyvä vaihtoehto.

Katsotaan jos tänä vuonna saataisiin myös se oma talo/asunto. Toivotaan parasta!

Minä yritän saada aikaiseksi myös päivitystä itsenäisyyspäivästä, syntymäpäivästä ja joulusta. Kuvia olisi luvassa kaikista ja ovat jo koneellekin pistetty. Mutta ajattelin nyt kertoa uuden vuoden kuulumiset ensin.

-Lilli-

--------------------------------------------------------

Very happy new year to all of you!!

It's now the year of 2012 in all over the world propably.

Waiting for the end of the world xD

Well, not really! Although Maya calendar does end in the year 2012 it doesn't mean the world will end. I have theory too: The calendar has to end somewhere, nobody couldn't do a calendar to the indefinite. It just has to end somewhere. And it would have ended somewhere eventually because the Mayans were destroyed. So it just happend to be ending in the year of 2012. So don't worry :)

I spend my new year's eve hosting a karaoke, so I was at work. It was a really different new year's eve. I haven't been even in my free time in bars on new years. Let alone at work. But it was nice :) Although I didn't see any fireworks because I was indoors the whole night. But I did saw a few before I went to work.

Today we slept "traditionally" until 1pm. Although neither of us had drank/partied last night. We were still tired.

There's not going to be any speciality today either. My partner went to his friend to help him change the lamps in the car and I stayed at home to read blogs and write my own. The menu is ham and potato casserole made the day before and some potato salad. So it's very different than last year's sweet potato casserole and steaks etc. delicates.

My first dreams of the year was about work only. I saw dreams about theater cloakroom and hosting a karaoke. Does this mean I'm working in those places the next year too? If I'm honest now, I am really looking for another job. Hosting karaoke is nice but the worktimes doesn't fit me. I havent's get to visit my dad, mum and my partner's parents almost in a half year. I feel very guilty about that. And I'm tired. My sleep pattern is all messed up (if I ever have had a sleep pattern). Although after last night I think it would irk me if I quit, especially because the pub Wanha Mestari at Valkeakoski has turned out to be my favourite place. I wouldn't like to leave it :D But there is a car problem too. The workcar was stolen near Christmas. So now I'm using my partner's car. And if the car is in my use on weekends even my partner can't go visit his family or anyone else and on the week he is working. So we are now both trapped here in Hervanta in our apartment. It's not very nice :(

I also hope I could get to the Ahlman college to study animal care. Then I would have to quite hosting karaoke. I don't believe I could manage, and it to be very wise, to go to work on weekend nights and study at the same time. There sure is going to be homeworks on the weekends too and on the week I must to get up early. I would lose my sleep pattern at once and then I wouldn't had never a free time, especially because I believe I have to be sometimes at school on weekends too. Animals doesn't care what day it is.

The cloackroom work is so random, short-term, easy and near I wouldn't have to quite that. Especially if I get to the school. The cloackroom work would only be wanted extra earnings. And I could do my homeworks during the play because we just have to guard the coats.

But we'll see what happens. I can't quite the karaoke yet before I know I will get a new job. Otherwise there wouldn't be any money coming and that's not a good option.

Let's also see if we could get our own house/apartment this year. Let's hope the best!

I try to write some updates of the Independence day, birthday and Christmas. There's going to be some photos too and they are all in the computer already. But I thought I tell you first of my new year.

-Lilli-

1 kommentti:

Lassiter Chase and Benjamin kirjoitti...

Sorry to hear the car was stolen. Sounds like you have a lot on your mind too like Mommy does. We are hoping you find everything you are looking for in the New Year. We hope you find your dream job and that you can spend more time with the family.