5.9.10

Elämätä / Life

English below 

Tämä teksti piti olla näytillä jo tiistaina mutta vasta nyt sain kuvat mukaan / This post I was going to post last Tuesday but I managed today but all the photos in it

Enpä ole pitkään aikaan kirjoittanut (tai ainakin siltä se tuntuu). Mieli on tehnyt mutta aikaa ja varsinkaan jaksamista ei ole ollut. Jotenkin viikolla olen koko ajan niin kovin väsynyt. Liekö tuo koulu? Koulussa edelleen mukavaa, mutta ihmiset siellä koettelevat kärsivällisyyttäni ja joku/jotkut koulussa on energiasyöppöjä, ihan varmasti. En pysty enää muuten selittämään tätä energian puutosta.

Olen tehnyt paljon löytöjä tässä viime aikoina. Viikonloppuna kävimme miehen kanssa Ikeassa ja Ideaparkissa. Ikeassa ei oikeastaan ollut mitään. Ihmeellistä desing-modernihöttöä joka ikinen sisustusnäyttelyn huone. Älyttömiä ja rumia kokonaisuuksia. Joissakin huoneissa oli kyllä jotain pientä kivaa, mutta kokonaisuus ei melkein koskaan toiminut. Eli en löytänyt ideoita sieltä. Ostoksia tehtiin silti. Löysimme valurautaisen pihvipannun, kaksi maustepurkkia (samoja joita minulla jo onkin), jauhostin, patenttikorkilla varustettu pullo, sekä puinen leikkuulauta. Siellä oli kyllä aivan järjettömästi ihmisiä, joten ei ollut kovin miellyttävä kierros. Ja olen edelleen sitä mieltä, että Ikea on aivan liian iso paikka. Seuraavaksi suuntasimme Ideaparkiin ja se oli vielä enemmän täynnä. Siellä oli joku metsätapahtuma. Käytiin silti tekemässä ostoksia. Minun piti päästä Eurokankaaseen etsimään pöytäliinakangasta ja sellainen löydettiinkin. En ole ihan varma sen sopivuudesta (niin väriltään kuin tekstiililtäänkin) keittiön pöytäliinaksi, mutta mies sai minut ylipuhuttua. Katsotaan nyt millainen siitä tulee. Koulussa olisi tarkoitukseni se ommella. Minimaniasta löysimme pihvipihdit ja minä löysin vanhimmalle veljenpojalle syntymäpäivälahjan (tänään on syntymäpäivä, mutta koska lähtevät jonnekin päin maailmaa, juhlat pidetään varmaankin sitten kun tulevat takaisin jossain vaiheessa). Sinelliin minun oli myös pakko päästä ja mukaan lähti kolme leimasinta ja leimasintyyny. Ennen kotimatkaa kävimme vielä K-marketissa ruokaostoksilla ja kyselin lihatiskiltä, olisiko heillä sian ihraa (valurautapannua varten :)). Ei juuri silloin ollut mutta otti nimen ylös niin minun pitäisi tänään saada kun menemme kauppaan.

Koulussa menee normaalisti. Paljon taas olen oppinut. Tyynyliinaan en ole vieläkään keksinyt mitä siihen teen ja kassi on taskua vaille valmis, sain maanantaina kirjottua hienon kuvankin siihen koneella. Sitten pitäisi tosiaan ommella tuo pöytäliina ja sitten pitäisi keksiä vielä toinen kodin tekstiili. Mutta ei kyllä mitään ideaa mikä se voisi olla. Mielelläni tekisin jollain muulla tekniikalla kun ompelukonetta käyttämällä. Mietin jo jos kokeilisin virkata pöytäliinan. Mutta täytyy nyt vielä miettiä. Kutoakin haluaisin. Ja tarvitsisin kyllä kaitaliinan. Voisikohan kaitaliinan virkata? Uskon niin ainakin. Täytyy kysyä opettajalta ja katsella lehtiä ja kirjoja jos löytyisi jotain.

Olen pitkästä aikaa laulellut. Ääni ei ollut vielä maanantaina ihan kunnossa, mutta eilen jo oli paljon parempi. Kyllä se siitä pikkuhiljaa. Karaokeen tekee mieleni kovasti tällä hetkellä. Täytyy miettiä jos ehtisin tällä viikolla. Tai seuraavalla... tai sitä seuraavalla... tai... no niin, olen aika huono menemään loppujen lopuksi :( Tekisi mieleni myös aloittaa kahvilaperjantai. Koulumatkani varrella on niin paljon kivanoloisia pieniä kahviloita. Tekee mieli käydä niissä. Ajattelin myös ottaa ehkä tavaksi käydä Laukontorilla Radio kirpputorilla ainakin kerran viikossa. Kävimme siellä luokan kanssa tiistaina ja tein löytöjä! Löysin jo Ikeassa hipelöimääni Ritva huovan, ruskean. En ostanut sitä Ikeasta kun hinta tuntui suolaiselta, eikä huopa kuitenkaan ollut ihan sellainen millaista etsin. Olisin halunnut fleece huovan. Mutta kirpputorilta kun löysin ja maksoi 2e(!) niin en yksinkertaisesti voinut jättää sitä sinne. Kuitenkin on hyvä huopa, hieno, lämmin ja sopii olohuoneeseemme. Löysin myös valurautaisen lettupannun, 12e, joten olihan sekin pakko ottaa mukaan. Löysin myös lisää patenttikorkeilla varustettuja pulloja. Hieman pienempiä kuin se jonka ostin Ikeasta. Kirkasta, vihreää ja ruskeaa. Tänään kävin hakemassa myös loput pulloista (tiistaina ostin vain kaksi ja nyt kolme lisää, jätin kyllä sinne vielä yhden, mutta nyt taas mietin, että pitäisikö sittenkin ottaa se yksinäinen sieltä vielä. Pitää miettiä). Pullojen tarkoituksen saatte nähdä sitten joskus myöhemmin ;) Menin myös Luontaistuotekauppaan kyselemään sappisaippuaa, mutta heillä se oli loppu. Minut ohjattiin toiseen luontokauppaan, mutta en jaksanut enää mennä taaksepäin niin käyn varmaan hakemassa sen huomenna.

Eilen oli hassu olo. Sain kuulla että Bound To Sanityllä on uusi laulaja. Odotan innolla kuulevani tätä uutta laulajaa, ja samalla olen hieman katkera -_- Minua tosiaan harmittaa kun en bändissä enää mukana ole. Mutta ei voi mitään. Minua harmittaa myös Turun Nuori Teatteri. Myös se on ollut ajatuksissani hyvin paljon. Varsinkin Hevimusikaali 1827 Infernal Musical. Uskon, että kun menen katsomaan sen niin parun kuin viimeistä päivää katsomossa. Olen HYVIN katkera. Siitä tulikin mieleen, että täytyy muistaa kysellä lippuja. Ovat kuulemma jo aika hyvin loppuunmyytyjä.

Tiesittekö, että on hyvin hankalaa soittaa poliisiasemalle? Soitin eilen Kaarinan poliisiasemalle kun haluaisin uuden ajokorttini sieltä tänne Hervantaan, kun en oikein tahdo heidän aukioloaikanaan päästä hakemaan korttia Kaarinasta. Asiointi meni näin: Hälyttää... hälyttää... hälyttää... kukaan ei vastaa... vihdoin vaihde vastaa... ohjaa minut jonnekin... hälyttää... hälyttää... hälyttää... kukaan ei vastaa... vaihde vastaa... yhdistää minut jollekin... hälyttää... hälyttää... hälyttää... kukaan ei vastaa... sama vaihde vastaa... yhdistää uudestaan (jollekin toiselle?)... hälyttää... hälyttää... hälyttää... kukaan ei vastaa... toinen vaihde vastaa... yhdistää asiakaspalveluun... hälyttää... hälyttää... hälyttää... kukaan ei vastaa... vaihde vastaa ja lopulta kun tätä on kestänyt jo jonkin aikaan sanon vaihteelle että antaa olla. Kun kerta minulle ei kukaan vastaa mistään ja minua pyöritellään vain vaihteelta toiselle, niin soitan sitten jokin toinen kerta. Mietin jo, että taidan jättää soittamiset sikseen. Se on silkkaa tuuria jos joku minulle vastaa, joten taidan vain käydä tuolla Hervannan poliisiasemalla kysymässä jos asia voisi hoitaa sitä kautta. Tuo uusi kortti on kyllä ollut yksi murheenkryyni. Helpointa olisi ollut jos olisivat vain talvella antaneet sen minulle kun kävin sitä hakemassa II-vaiheen jälkeen. Mutta kun ei, eivät suostuneet kun väliaikaista korttia oli vielä sen verran jäljellä. "Kesällä saat sitten". "No kun en välttämättä asu kesällä täällä". "No me voidaan lähettää se, mihin poliisilaitokseen lähetetään?" "En minä vielä tiedä. Ei minulla vielä ole asuntoa, mutta kesällä ehkä jo on. Jossain Tampereella, mutten tiedä missä. Antaa sitten olla. Kai minä tänne pääsen jossain vaiheessa kesällä hakemaan". Ja en tietenkään päässyt. Olin koko kesän töissä ja poliisiaseman aukiolothan tiedetään. Sama kuin mikä tahansa muukin virasto. Et pääse asioimaan jos olet töissä tai koulussa, ellet sitten lähde aikaisemmin. Ärsyttävää. Että voikin yhden kortin saaminen olla taas niin vaikeaa!

Tässäpä teille vielä loppukevennystä. Tuli eilen vastaan Duetto buffo di due gatti nuotit ja innostuin etsimään laulua Spotifystä ja Youtubesta ja vielä nuottejakin. Minun nuoteistani kun puuttuu ensimmäiset sivut. Ai että se on hauska! Haluaisin niin kovasti esittää sen :) Ja tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=kbgfPqRp_3I&feature=related Tuo on aivan loistava! Ja upea ääni naisella! Ja mahtava esiintyminen molemmilla! MIAU!

Ai niin! Sain kristillisen kirjani luettua jonka aloitin tuossa muutama viikko sitten. Kirja lähtee kyllä samantien myyntiin. Oli sen verran huono. Ennalta arvattava. Jänniä ongelmia kyllä, mutta kun niitä ongelmia ei millään tavalla ratkaistu -_- Nyt olen lukemassa paljon mielenkiintoisempaa kirjaa. Dan Brown: Enkelit ja demonit.


Siinä tämänhetkinen pullokokoelma sekä uusi leikkuulauta / There's the bottle collection and the new chopping board



Siinä uusi huopani / There's my new blanket



Tässä tuleva keittiön pöytäliina (en tiedä miksi se ei näy oikein päin :/) / There's the new becoming kitchen table cloth (I don't know why it isn't in the right way)



Siinä on uudet leimasimet / There's my new stamps



Ja tässä valurautapannuni / And here's my cast iron pans



Minulla on myös uusi takki :) / I also have a new coat :)


I haven't been writing for a long time (or at least it feels like that). I wanted to, but I didn't have time and strenght. Somehow I've been very tired all the time. Would it be school? There's still nice but the people in there sure is trying my patience and somebody/someones at the school are energy gluttons, I'm sure about that. I just can't explain this lack of energy in other way.

I've made a lot of findings lately. At weekend I went with my partner to Ikea and Ideapark. There were nothing at the Ikea. Very strange desing-modern thing every one of the show rooms. Ridiculous and ugly totalities. Some of the rooms had somthing little nice but the whole thing almost never worked. So I didn't find any ideas. We still made some shoppings. We found cast iron steakpan, two spice tin (the same I already have before), fluor thing, a bright bottle and wooden chopping board. There were too many people so it wasn't quite enjoyable round. And I still think Ikea is too big place. Next we headed to the Ideapark and it was even more crowded. There were some kind of a forest meeting. We still did some shopping there too. I had to go to the Eurokangas (eurotextile) to find fabric to our table cloth and we find it. I'm not quite sure of it's suitability (color and fabric) for our kitchen table cloth but my partner over talked me. We'll see how it's going to turn out. My intend is to sew it at school for one of my works. From Minimania we found steak nippers and I found a birthday present for my oldest nephew (he has a birthday today, but because the whole family is going to vacation somewhere in the world the party is held someday when they come back). I had to get to the Sinelli of course and I took with me three stamps and black ink. Before we headed home we went to the K-market for food shopping and I asked from the meat desk if they had pig's lard (for our cast iron pan :)) They didn't had it that time but they took my name and I should get it today when we go again food shopping.

At school it's normal. I have learnt a lot again. I still don't know what should I made in my pillowcase and my bag is almost ready, I just have to put the pocket in it, I have already embroidered it with the machine. Then I should sew the table cloth and then I should think of one another home textile to made. But I don't have a clue what it should be. I would gladly do something different than the sewing with machine. I thought maybe I could crochet a table cloth. But I have to think about that. I would also like to knit. And I need line cloth. Could I crochet a line cloth? I believe so. I have to ask teacher and look the magazines and books if I could find something.

I've been singing latly for a long time. My voice wasn't quite in shape on Monday but yesterday it was much better. Little by little. I fancy to go to the karaoke at the moment. I have to think if I could go this week. Or next... or next for that... or... well, I'm terrible for goings :( I would also like to start café Fridays. On my way to school there is a lot of nice little cafés. I would like to visit them. I thought also that I should make a habit for going at least ones a week to the Laukontori's Radio flea market. We went there with my class yesterday and I made findings! I found the same blanket I've been watching in Ikea, Ritva blanket, brown. I didn't buy it from Ikea because the prize wasn't nice and it wasn't quite the blanket I wanted and was looking for. I would like to have a fleece blanket. But when I found this one at the flea market and with a prize tag of 2euros(!) I just couldn't leave it there. It is a good blanket after all, fine, warm and it fits to our livingroom. I also found cast iron pancakepan, 12euros, so I just have to buy it too.  I found also the bottles I've been looking for. A little bit smaller than one from the Ikea. Bright, green and brown glass. Today I went there again to get the rest of the bottles (on Tuesday I took only two and now I took three more, I left there one bottle but I'm thinking of taking it too later :)) I also went to the natural product shop to ask if they would have gallsoap but there weren't any. I was directed to another natural product shop but I just hadn't strenght to go backwards so I will go find it again tomorrow.

Yesterday I had a really funny feeling. I heard Bound To Sanity had a new vocalist. I do wait enthusiastic to hear her but at the same time I'm a little bit bitter -_- It really irks me I'm not in the band anymore. But I can't help it. Turku's Young Theater irks me too. It's also been in my thoughts very much lately. Especially the heavymusical 1827 Infernal Musical. I believe that when I'm going to see it I will bludder hardly at the audience. I'm REALLY bitter. And that reminds me, I have to remember to ask tickets. What I've heard, they are quite sold out already.

Did you know it's really difficult to call to the police station. I called to Kaarina's police station yesterday because I would have finally want my new driver's license from there to here in Hervanta because it's not possible for me to go Kaarina to get it. The call went like this: alerts... alerts... alerts... nobody's answering... switch answers... directs me to someone... alerts... alerts... alerts... nobody's answering... another switch answers... directs me to someone... alerts... alerts... alerts... nobody's answering... the same switch answers... directs me to someone (else?)... alerts... alerts...alerts... nobody's answering... the other switch answers... directs me to customer service... alerts... alerts... alerts... nobody's aswering... switch answers and I can't take it anymore. I'll tell to leave it. I just couldn't get through any of the lines. They just rolled me from the switch to another so I decided to call some other day. I think I have done with my calls. It's jus lucky if someone is answering so I just think I go to Hervanta's police station and ask if they could do something. That new driver's license has been a totally pain in the ass. It would just had been the easiest thing to give it to me when I first went to ask it after my second phase. But no, they didn't give it to me because I had too much months left in my temporary license. "You'll get it on summer". "But I'm not sure if I live here anymore at the summer". "Well we can send it, which police station we will send it?" "I don't know yet. I don't have an apartment yet, maybe I have it on summer, maybe not. I only know it will be somewhere in Tampere. Leave it then. Maybe I can get here someday at summer and come to take it." And of course I couldn't. I was working whole summer and you know the opening hours of the police stations. The same like any other office. You won't get there if you are working or at school, unless you leave earlier. Annoying! It can't be so hard to have just one card!

Here's something nice in the end. Yesterday I found my Duetto buffo di due gatti notes and got excited to find it in Spotify and Youtube and even notes. I do have notes already but the first pages are missing. Oh the fun! I would really like to perform this. Like this: http://www.youtube.com/watch?v=kbgfPqRp_3I&feature=related That's brilliant! She has a wonderful voice! And it's a wonderful performance for both of them! MIAU!

Oh! I read the christian book I was reading few weeks ago. I will sell it immediately. It was really bad. Too predictable. The problems were interesting but they weren't solved, not in any way -_- Now I'm reading much interesting book. Dan Brown: Angels and Demons

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.