7.3.13

Se elää! / It's alive!

Ruiskaunokkini työntää versoja pintaan!!

Päätin tehdä kokeilun:

Ostin ruiskaunokin ja timjamin siemeniä ja kylvin ruukkuihin ja kokeilen saanko mitään aikaiseksi.
Samalla pistin "ikivanhat" teen ja kahvin siemenet Grow it paketista ruukkuihin. Mutta koska niiden itämiseen menee paljon kauemmin aikaa halusin jotain nopeampaakin. Sen takia hankin myös ruiskaunokit ja timjamin. En tosin uskonut tulevan mitään jo näin aikaisin. Kylvin siemenet 2.3.

Tämä on ihan puhdas kokeilu. En ole ikinä kasvattanut mitään siemenestä asti. Ellei sitten ala-astetta lasketa kun kasvatimme rönsyliljaa ja jotain kukkaa joka oli luultavasti samettikukka. Rönsylilja onnistui hyvin ja teki rönsyjäkin (tosin, hyvin paljon jälkeen muiden luokkalaisten rönsyliljojen). Kukkaan sitten taas ilmestyi kamalia valkoisia matoja joista näin kamalaa untakin.

Olen innoissani tästä kokeilusta. Askel lähemmäksi päästään sitä kasvimaata ja puutarhaa joka minulla toivon mukaan joskus vielä on. Pitäisi vain alkaa lukemaan alan kirjallisuutta pikkuhiljaa, että tietäisi edes jotain valmiiksi. Toistaiseksi tietoni rajoittuvat siihen, että on siemeniä ja ne pistetään multaan ja kastellaan :D



My cornflower is sprouting!!

I decided to make an experiment:

I bought some cornflower and thyme seeds and sowed (is it sowed or sew?)them into some pots and try to see what happens. At the same time I sowed some "ancient" tea and coffee seeds from Grow it kit. But because it takes much more time to get anything from them I wanted to try something more speedy. That's why I got some cornflowers and thyme. Although I didn't imagine something to happen so soon. I sowed them on 2nd of March.

This is just pure experiment. I haven't grown anything from the seed before. Unless you count the times we grow some chlorophytum and some flower which I think was tagetes in elementary school. The first one was success and it even made some stolons (although way after my classmates'). But the flower got some nasty white worms in it from somewhere and I even saw a terrible dream about them.

I'm very excited of this experiment. It's a step closer to the vegetable garden and flower garden I've been dreaming of having someday. I should start read some guidebooks so I would know something before I really start. At this point I know only that there's seeds and you but them into soil and water them :D

1 kommentti:

Lassiter Chase and Benjamin kirjoitti...

Mommy started to grow a seed in a little pot for a flower. Wonder if it's growing yet. Will have to check how our seeds are doing.